%0 Journal Article %T یادگیری فناورانه و عوامل درون سازمانی و برونسازمانی تأثیرگذار بر آن %J رهیافت %I مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور %Z 1027-2690 %D 2016 %\ 09/22/2016 %V 26 %N 63 %P - %! یادگیری فناورانه و عوامل درون سازمانی و برونسازمانی تأثیرگذار بر آن %K یادگیری فناورانه %K عوامل درون سازمانی %K عوامل برون سازمانی %R %X طی دهه های اخیر، یادگیری فناورانه به مبحثی اساسی در صنایع مختلف و بهویژه برای کشورهای در حال توسعه بدل گشته که میتواند نقش قابل توجهی در پیشرفت های فناوری ایفا کند. در واقع این یادگیری فناورانه است که تعیین می کند کشورها در رویارویی با فناوری های جدید، تا چه اندازه میتوانند خوب عمل کنند. برای تسریع یادگیری فناورانه شرکتها، درک عوامل تأثیرگذار بر آن ضروری است و به شرکتها و صنایع کمک میکند. بنا بر ادبیات یادگیری فناورانه، متغیرهایی وجود دارند که میتوانند ترویج دهنده، راهنما و تقویت کننده آن باشند. به طور کلی این عوامل را می توان به دو دسته عوامل درونسازمانی و برونسازمانی طبقه بندی کرد که در این پژوهش، پنج عامل برون سازمانی و نه عامل درون سازمانی همراه با زیرعاملهای هریک از ادبیات استخراج شده است %U https://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13597_295760f14599e2bd32d592fbf0ca82e1.pdf