%0 Journal Article %T بازسازی معنایی تجربه بازدیدکنندگان از جشنواره علم برای همه %J رهیافت %I مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور %Z 1027-2690 %A محمودپور, بختیار %D 2020 %\ 06/21/2020 %V 30 %N 2 %P 97-106 %! بازسازی معنایی تجربه بازدیدکنندگان از جشنواره علم برای همه %K ترویج علم %K جشنواره علم برای همه %K تجربه بازدیدکنندگان %K تحلیل تماتیک %K مشارکت علمی %R 10.22034/rahyaft.2020.13810 %X   پژوهش حاضر سعی داردبا رویکردی تفسیر گرایانه تجربه بازدیدکنندگان از جشنواره علم برای همه را بازسازی معنایی کند. در جهت رسیدن به این مهم ابتدا به معرفی جشنواره های علم، اهداف و کارکردهای آنها در جهان پرداخته شده است و سپس بخش های مختلف جشنواره علم برای همه در ایران معرفی شده است.  رویکرد پژوهشی به کاربرده شده از نوع روش شناسی کیفی است و از روش مردم نگاری برای انجام عملیات تحقیق استفاده شده است. داده های این پژوهش با استفاده از روش مصاحبه ای گذرا جمع آوری شده اند. روش نمونه گیری مورد استفاده در این پژوهش از نوع روش نمونهگیری کیفی- نظری است و با استفاده از شاخص اشباع نظری تعداد 30 نفر از بازدیدکنندگان جشنواره علم برای همه به عنوان نمونه جامعه پژوهش مورد مصاحبه قرار گرفتند. تجربیات آنها از بازدید از جشنواره مورد بررسی قرار گرفت.برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و نتیجه گیری از یافته های تحقیق از تحلیل تماتیک (مضمون) استفاده شده است.  نتایج حاصل از تحلیل مصاحبه ها با بازدیدکنندگان و مشاهدات پژوهشگر منتهی به استخراج و طبقه بندی شش تم (مضمون) اصلی در باب تجربیات بازدیدکنندگان از جشنواره شده که این تم های اصلی عبارت بودند از 1) بازدیدکنندگان اتفاقی،2) استقبال و بازدید،3) لذت بخش،4) تازگی تجربه، 5) مشارکت و درگیری در سطح پایین،6) هواداران بالقوه. %U https://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13810_7f2d8fffc17bd37ee5abcb5e617673f5.pdf