TY - JOUR ID - 13600 TI - ارائه چارچوبی برای توسعه روابط استاد دانشجوی دکترا در تولید دانش JO - رهیافت JA - RAHYAFT LA - fa SN - 1027-2690 Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 26 IS - 63 SP - EP - KW - روابط استاد،دانشجوی دکترا KW - صلاحیتهای حرفه ای استاد KW - صلاحیت های حرفه ای دانشجوی دکترا KW - دانشگاه KW - آموزش عالی DO - N2 - پژوهش حاضر با روش مروری  تحلیلی و با هدف ارائه چارچوبی برای توسعه روابط استاد  دانشجوی دکترا در تولید دانش در آموزش عالی کشور انجام شده است. به این منظور، ابتدا با مطالعه نسبتاً جامع پژوهشها و مقالات و متون مرتبط با موضوع، دلایل بالقوه ضعف در ارتباط و تعامل اثربخش استاد  دانشجوی دکترا در آموزش عالی کشور استخراج و توصیف و تبیین گردید و سپس بر پایه آن، چارچوبی برای توسعه روابط استاد  دانشجوی دکترا ارائه شد. ابعاد این چارچوب عبارتاند از: 1 ( صلاحیتهای حرفهای و عوامل بین فردیِ مربوط به استاد، 2 ( صلاحیتهای حرفهای و عوامل بین فردیِ مربوط به دانشجو و 3( عوامل مدیریتی و سازمانی. در پایان، بر مبنای چارچوب ارائه شده، راهکارهایی برای بهبود و توسعه روابط استاد  دانشجوی دکترا در آموزش عالی کشور ارائه شد. UR - https://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13600.html L1 - https://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13600_035118de43c3ca08e0b0bd2f147ccd5c.pdf ER -