• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • نقد و نظر
    • نقد کتاب
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
رهیافت
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 29 (1398)
دوره دوره 28 (1397)
دوره دوره 27 (1396)
دوره دوره 26 (1395)
دوره دوره 25 (1394)
دوره دوره 24 (1393)
دوره دوره 23 (1392)
دوره دوره 22 (1391)
شماره شماره 53
شماره شماره 52
شماره شماره 51
شماره شماره 50
دوره دوره 21 (1390)
دوره دوره 20 (1389)
دوره دوره 19 (1388)
دوره دوره 18 (1387)
دوره دوره 17 (1386)
دوره دوره 16 (1385)
دوره دوره 15 (1384)
دوره دوره 14 (1383)
دوره دوره 13 (1382)
دوره دوره 12 (1381)
دوره دوره 11 (1380)
دوره دوره 10 (1379)
دوره دوره 9 (1378)
دوره دوره 8 (1377)
دوره دوره 7 (1376)
دوره دوره 6 (1375)
دوره دوره 5 (1374)
دوره دوره 4 (1373)
دوره دوره 3 (1372)
دوره دوره 2 (1371)
دوره دوره 1 (1370)
علائی, سوسن. (1391). ترویج فرهنگ کارآفرینی عاملی مؤثر در رشد و توسعه اقتصادی. رهیافت, 22(50), -.
سوسن علائی. "ترویج فرهنگ کارآفرینی عاملی مؤثر در رشد و توسعه اقتصادی". رهیافت, 22, 50, 1391, -.
علائی, سوسن. (1391). 'ترویج فرهنگ کارآفرینی عاملی مؤثر در رشد و توسعه اقتصادی', رهیافت, 22(50), pp. -.
علائی, سوسن. ترویج فرهنگ کارآفرینی عاملی مؤثر در رشد و توسعه اقتصادی. رهیافت, 1391; 22(50): -.

ترویج فرهنگ کارآفرینی عاملی مؤثر در رشد و توسعه اقتصادی

مقاله 7، دوره 22، شماره 50، بهار 1391  XML اصل مقاله (258.1 K)
نویسنده
سوسن علائی*
استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد تهران- شمال
چکیده
رهنگ هر جامعه با اثرات قابل توجهی که بر ویژگی‌های اکتسابی افراد دارد و همچنین با محدودیت‌ها و فرصت‌هایی که برای سازمان‌ها ایجاد میپ‌کند، اثرات قابل توجهی بر فرایندکارآفرینی و در نتیجه بر رشد و توسعه اقتصادی دارد. به عنوان مثال بررسی رابطه میان توانائی نوآوری و رشد اقتصادی کشورها بیانگر اثر فرهنگ بر رشد اقتصادی از طریق مکانیسم مداخله کننده نوآوری است که با فرهنگ کارآفرینی قابل توصیف است. مطالعات دیگری که در زمینه رابطه میان فرهنگ و میزان کسب‌وکار در 21 کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) انجام شده است و همچنین بررسی تأثیر جهت‌گیری‌های فرهنگی بر میزان کارآفرینی، از طریق سنجش ابعاد فرهنگی کشورها، موجب نگرش نوینی در جهان به فرهنگ کارآفرینی گردیده است. براین اساس پس از شناسائی ویژگی‌های فرهنگ کارآفرینی، ارائه راهکارهای ارتقاء و استقرار آن به عنوان ابزار رشد و توسعه اقتصادی از اهمیت به سزائی برخوردار است. در این مقاله پس از بررسی ادبیات موضوع فرهنگ کارآفرینی و اهمیت و ابعاد آن، مهم‌ترین راهکارهای توسعۀ فرهنگ کارآفرینی معرفی گردیده است.
کلیدواژه‌ها
ابعاد فرهنگ؛ فرهنگ کارآفرینی؛ نوآوری؛ رشد و توسعه اقتصادی
عنوان مقاله [English]
Promoting an entrepreneurial culture is an effective factor in economic growth and development
نویسندگان [English]
Sousan Alaei
Islamic Azad University
چکیده [English]
---
کلیدواژه‌ها [English]
The dimensions of culture, Entrepreneurship culture, Innovation, Economic growth and development
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 8
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 7
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Journal Management System. Designed by sinaweb.