@article { author = {Shaghoul, Yousef and Amoozadeh, Mohammad}, title = {}, journal = {Rahyaft}, volume = {17}, number = {40}, pages = {-}, year = {2007}, publisher = {National Research Institute for Science Policy (NRISP)}, issn = {1027-2690}, eissn = {2783-4514}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {-}, title_fa = {میان رشته ای ها: تعاریف و ضرورتها}, abstract_fa = {نوشته حاضر که دربرگیرنده یافته های بخشی از یک طرح تحقیقاتی است، بر آن است تا با عنایت به گسترش روز افزون توجه مراکز عالی آموزشی و پژوهشی دنیا به موضوعات و دوره های میان رشته ای، به بررسی اجمالی مبانی نظری این رویکرد بپردازد. در این بررسی تلاش می شود که ابتدا تلقی و تعاریف گوناگونی که از میان رشته ای صورت گرفته است معرفی شده و مرزهای آن ها حتی الامکان مشخص شود و سپس مدل ها و قالب های گوناگون عملی که عهده دار اجرا و انجام چنین رویکردی است مورد تحلیل و مطالعه قرار گیرد. مسائل و پرسش های این نوشته سعی در پاسخگویی به آن دارد که: میان رشته ای در مقایسه با مفاهیم مشابه چگونه تعریف و تبیین می شود؟ ضرورت های توجه به رویکرد میان رشته ای در آموزش و پژوهش کدامند؟ رویکرد میان رشته ای در چه مدل ها و قالب هایی اجرا می شود یا قابلیت اجرا دارد؟}, keywords_fa = {میان رشته ای,رشته های تخصصی,برنامه ریزی آموزشی,موسسات علمی,تدریس گروهی}, url = {https://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13451.html}, eprint = {https://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13451_854044fe7483965e98fa3260d3b5f4cb.pdf} }