• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • نقد و نظر
    • نقد کتاب
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
رهیافت
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 29 (1398)
دوره دوره 28 (1397)
دوره دوره 27 (1396)
دوره دوره 26 (1395)
دوره دوره 25 (1394)
دوره دوره 24 (1393)
دوره دوره 23 (1392)
دوره دوره 22 (1391)
شماره شماره 53
شماره شماره 52
شماره شماره 51
شماره شماره 50
دوره دوره 21 (1390)
دوره دوره 20 (1389)
دوره دوره 19 (1388)
دوره دوره 18 (1387)
دوره دوره 17 (1386)
دوره دوره 16 (1385)
دوره دوره 15 (1384)
دوره دوره 14 (1383)
دوره دوره 13 (1382)
دوره دوره 12 (1381)
دوره دوره 11 (1380)
دوره دوره 10 (1379)
دوره دوره 9 (1378)
دوره دوره 8 (1377)
دوره دوره 7 (1376)
دوره دوره 6 (1375)
دوره دوره 5 (1374)
دوره دوره 4 (1373)
دوره دوره 3 (1372)
دوره دوره 2 (1371)
دوره دوره 1 (1370)
سوداگر, هاشم, پورعزت, علی اصغر. (1391). دانشگاه و دولت؛ تأملی در باب خط مشی گذاری علم. رهیافت, 22(53), -.
هاشم سوداگر; علی اصغر پورعزت. "دانشگاه و دولت؛ تأملی در باب خط مشی گذاری علم". رهیافت, 22, 53, 1391, -.
سوداگر, هاشم, پورعزت, علی اصغر. (1391). 'دانشگاه و دولت؛ تأملی در باب خط مشی گذاری علم', رهیافت, 22(53), pp. -.
سوداگر, هاشم, پورعزت, علی اصغر. دانشگاه و دولت؛ تأملی در باب خط مشی گذاری علم. رهیافت, 1391; 22(53): -.

دانشگاه و دولت؛ تأملی در باب خط مشی گذاری علم

مقاله 2، دوره 22، شماره 53، زمستان 1391  XML اصل مقاله (496.34 K)
نویسندگان
هاشم سوداگر* 1؛ علی اصغر پورعزت2
1کارشناس ارشد معارف اسلامی و مدیریت، دانشگاه امام صادق (ع)
2استاد گروه مدیریت دولتی، دانشگاه تهران
چکیده
گوناگونی نظریه های رشد و توسعه اقتصادی تا جایی ادامه یافته است که امروزه توجه به سرمایه گذاری در سرمایه فیزیکی و اشتغال نیروی کار جای خود را به سرمایه گذاری در دانش و خلق ایده های نو داده است. تأکید بر اقتصاد دانش‌محور ایجاب می‌کند که منابع رشد دانش شناخته شده، زمینه های سرمایه گذاری و تخصیص منابع مالی به آنها فراهم آید. با این وصف و با عنایت به اهمیت بخش صنعت در توسعه اقتصادی، این مطالعه در پی بررسی اثر نهاده های دانش بر سطح تولید و فروش صنایع ایران است. بر این اساس با استفاده از یک الگوی رشد درون زا و داده های تلفیقی صنایع (در دوره ی 86-1382) مشخص گردید که ارتقای سطح آموزش و مخارج تحقیق و توسعه منجر به رشد تولیدات صنایع میگردند اما زمانی که میزان فروش در نظر گرفته می‌شود تنها مخارج تحقیق و توسعه است که می تواند در ایجاد تقاضا برای محصولات صنعتی موفق باشد. بر خلاف آموزش و تحقیق و توسعه، کارگر ماهر، نهاده ای است که در هر دو حالت اثر منفی در پی دارد.
کلیدواژه‌ها
حکومت؛ دانشگاه؛ خط مشی گذاری علم و فناوری؛ خط مشی گذاری برای تخصیص بودجه های پژوهشی
عنوان مقاله [English]
University and government; A reflection on science policy
نویسندگان [English]
Hashem Sodagar1؛ Ali Asghar Pour ezzat2
1Emam Sadegh University
2Tehran University
چکیده [English]
---
کلیدواژه‌ها [English]
Government, University, Science and technology policy, Policy for allocating research budgets
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 5
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Journal Management System. Designed by sinaweb.