1[ زلفیگل، محمدعلی، 1386، مصاحبه با خبرگزاری ایسنا، https://www.isna.ir/news/8606-00191/.
[3] http://wcs.webofknowledge.com/RA/analyze.do
[5] Dutta, S., Lanvin, B. and Wunsch-Vincent, S. “The global innovation index, innovation feeding the world”, 10th edition, Cornell SCJohnson College of Business, The Business School for the World. World Intellectual Property Organization. IRAN-Global Innovation Index,
https://countryeconomy.com/government/global-innovation-index/iran. 2017
]6[ احسانی، وحید. و اعظمی، موسی. و نجفی، سید محمدباقر. و سهیلی، فرامرز، «اثربخشی پژوهشهای فزاینده ایران در گسترش مرزهای دانش»، فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 28 (2). صص 140-124. 1396.
]7[ امیری، فاطمه. و یحییآبادی، ابوالفضل. و صمدی، سعید، «تحلیل توسعهیافتگی ایران با استفاده از شاخص HDI»، اولین همایش الکترونیکی ملی چشمانداز اقتصادی ایران، 28 آذر ماه 1392.
]8[ دقیقی ماسوله، زهرا. و الهیاری، محمدصادق، «تحلیل روابط بین شاخصهای بهرهوری علمی و شاخصهای توسعه در آسیا (با استفاده از تکنیک همبستگی کانونی)»، پژوهشنامه علمسنجی، 3(1)، صص 115-93. 1396.
]9[ احسانی، وحید. و اعظمی، موسی. و نجفی، سید محمدباقر. و سهیلی، فرامرز، «اثربخشی رشد فزاینده پژوهشهای کشاورزی ایران بر شاخصهای توسعه کشاورزی کشور»، پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی. 7(2)، صص 316-292. 1395.
]10[ سازمان مدیریت صنعتی، مرکز ارزیابی و تحلیل صنعت و اقتصاد، «سیمای اقتصاد ایران از منظر شاخصهای جهانی 2013». 1392.
[11] http://www.worldbank.org/en/about/annual-report-2015
]12[ کاتوزیان، محمدعلی همایون، «ایران جامعه کوتاهمدت»، ترجمه عبدالله کوثری، نشر نی، تهران، صص 168-1. 1392.
]13[ احسانی، وحید. و اعظمی، موسی. و نجفی، سیدمحمدباقر. و سهیلی، فرامرز، «اثربخشی پژوهشهای علمی داخلی بر شاخصهای توسعه ایران»، پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 32 (2)، صص 347-319. 1395.
]14[ محمدی دوستدار، حسین. و میرحسینی، سید عبدالحمید، «بررسی تطبیقی معیارهای ارتقای اعضای هیئت علمی در آموزش عالی»، سیاست علم و فناوری. (3)، صص 106-91. 1387.
]15[ ندیرخانلو، سمیرا، «تجاریسازی علم در ایران. ملاحظات انتقادی»، رهیافت، 26 (64)، صص 44-33. 1395.
]16[ سوری، حمید. و بیگدلی، محمدعلی. و شهباز، محمد، «بررسی شاخصهای مهم تحقیق و روند آن در ایران و جهان»، تحقیقات نظام سلامت حکیم. 17 (1)، 64-48. 1393.
]17[ عزیزی، فریدون، «شاخصهای ارتقای علمی کشور. مجله غدد درونریز. متابولیسم ایران»، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی شهید بهشتی، 12 (3)، صص 207-205. 1389.
]21[ منصوریان، یزدان، «تسلیم ناخواسته: آسیبشناسی پژوهشهای دانشگاهی»، کتاب ماه کلیات، 16 (5). صص 7-3. 1392.
]22[ داوری اردکانی، رضا، «درباره علم»، هرمس، تهران. 1390.
]23[ گلشنی، مهدی، «تب مقالهنویسی آفت است»، سرآمد، 9 (4) صص 77-72. 1393.
[24] Springer-Heinze, A., and Hartwich, F., and Henderson, J.S., and Horton, D., and Minde, I. “Impact pathway analysis: an approach to strengthening the impact orientation of agricultural research”, Agricultural Systems, 78 (2), pp 267-287. 2003.
]25[ نشاط، نرگس، «درخدمت و خیانت پژوهش ]یادداشت سردبیر[»، مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 26 (4)، صص 12-7. 1394.
[26] Penfield, T., and Baker, M. J., and Scoble, R., and Wykes, M. C. “Assessment evaluations, and definitions of research impact: a review”, Research Evaluation, 23 (1), pp 21-32. 2014.
[27] Davies, H., and Nutley, S., and Walter, I. “Assessing the impact of social science research: conceptual methodological and practical issue, a bachground discussion paper for ESRC symposium on assessing Non-Academic impact of research”, Research Unit for Research Utilisation, School of Management, University of St Andrews. 2005.
[28] Gaunand, A., and Hocde, A., and Lemarie, S., and Matt, M., and Turckheim, E. “How does public agricultural research impact society? A characterizationof various patterns”, Research Policy, 44 (4), pp 849-861. 2015.